Veelgestelde vragen over onze plantool
Ja, onze plansoftware is ontwikkeld voor bedrijven met één planner, maar ook voor bedrijven met een team van planners. Wij hebben een slim mechanisme waardoor de werkverdeling tussen planners eenvoudig wordt geregeld. Ook krijgt iedere planner direct de actuele aanpassingen te zien. Verversen van de pagina is niet nodig!
Dan is de plantool van PlanTip zeker de beste planoplossing! Onze plansoftware automatiseert uw planning. Laat uw klanten helemaal zelf plannen. Het plansysteem is slim en zal uw klant niet alleen enkel de geldige opties voorstellen (bijvoorbeeld de juiste medewerkers en korte route), maar zal juist die opties voorstellen die het beste passen in uw huidige planning. Zo verloop thet plannen volledig automatisch: uw klant krijgt de beste opties en na plannen van een afspraak zorgt de plantool voor de verdere afhandeling door automatisch e-mails te versturen, agenda's van medewerkers aan te passen en eventueel externe systemen te informeren.
Ja, dit kan. Voor de plantool maakt het niet uit wat de bron van de te plannen taak is. Deze informatie kunt u wel vastleggen bij een taak, inclusief een koppeling naar het externe bronsysteem (bijvoorbeeld uw ordersysteem of ERP-systeem). De communicatie richting uw klant kan per bron anders zijn. Ook het e-mailadres waar vandaan de communicatie wordt verstuurd mag per bron anders zijn. Uw klant zal altijd het oorspronkelijke label, merk of bedrijf herkennen en ervaren, terwijl u de planning voor uw team vult met taken van verschillende bronnen of systemen.
Ja, de plantool kan overweg met vaardigheden, diploma's en certificaten, kennis en kunde. Per medewerker (en zelfs per dag) kunt u aangeven wat de medewerker kan. Per taak kunt u optioneel aangeven wat deze taak vereist. De slimme algoritmen houden hier dan rekening mee. Mocht een planner toch anders willen besluiten, dan mag dat.
Ja, in ons plansysteem kunnen meerdere templates worden aangemaakt. Hierin kan de gewenste specifieke beschrijving worden opgenomen. Door bij een taak op te geven welke template van toepassing is wordt hierdoor de relevante informatie naar uw klant gestuurd.
Ja, de plantool maakt het mogelijk om per taak meerdere contactpersonen toe te voegen. Per contactpersoon kan zelfs een gewenste stijl van communiceren worden ingesteld. Zo kunt u de informatie richting eindklant anders laten zijn dan de informatie richting uw partnerbedrijf.
Ja, de plantool maakt het mogelijk om per contactpersoon een gewenste taal mee te geven. Hierdoor kan dus vanuit één taak zelfs in verschillende talen worden gecommuniceerd!
Ja, met onze plantool kunt u per medewerker en per dag de start- en eindlocatie opgeven. Deze locaties mogen zelfs afwijkend zijn. De plantool houdt hier rekening mee bij het bepalen van de korste reistijden.
Ja, met onze plantool kunt u per medewerker en per dag de start- en eindlocatie opgeven. Deze locaties mogen zelfs afwijkend zijn. Zo kunt u dus regelen dat medewerkers mogen vertrekken vanaf hun huisadres of uw kantoor, (centrale) depot, of welk adres dan ook. Ook het adres aan het einde van de dag kunt u per medewerker en per dag instellen. De plantool houdt bij het bepalen van de korste route rekening met deze start- en eindlocaties.
Met onze plansoftware kunt u per medewerker, en zelfs per dag, opgeven wat de maximale reisafstand en reistijd van en naar een taak is. De slimme plan-functies in de plantool houden hier rekening mee. Dit voorkomt dat uw medewerkers niet te veel reizen. Dat u dit per medewerker en dus per dag anders kunt laten zijn heeft het voordeel dat u de dekking in buitengebieden kunt vergroten door die medewerkers wel meer reistijd te geven.
Ja, met ons plansysteem kunt u per dag en per medewerker opgeven hoeveel tijd er maximaal in eigen tijd mag worden gereisd. Deze maximale reistijd mag zelfs aan begin van de dag verschillen met de maximale reistijd aan het einde van de dag. Het gebruik van dit "deels reizen in eigen tijd" is optioneel, per medewerker per dag in te stellen, maar kan u zomaar veel reistijd besparen en werktijd opleveren.
Ja, met ons plansysteem kunt u per taak aangeven welke systemen informatie krijgen als er iets in de planning verandert. Hiervoor kunnen zogenaamde "webhooks" worden ingericht. Hierdoor worden externe systemen volledig automatisch, zonder dat u ook maar iets hoeft te doen, geinformeerd over aanpassingen in de planning.
Ja, met ons plansysteem kunt u per taak aangeven vanaf welke datum hij in de planning mag. Als uw klant deze taak nu al wil plannen dan mag dat, maar de klant krijgt alleen opties die vanaf de ingestelde datum zijn. Ook de ondersteuningsfuncties voor uw planners houden hier rekening mee. Door gebruik te maken van deze optionele "vroegste datum" kan de taak wel alvast worden opgenomen in de planning.